Total Pageviews

Sunday, May 1, 2011

LAYANG2 KU MELAYANG

assalamualaikum jembalang-jembalang yg membaca blog aku ni..
ikut kan banyak gak cerita aku nak tulis.. sbb 3 bulan kaaan cuti.. cuma aku takde ada idea nak tulis apa sampai la member aku cakap pasal cerita sensasi kita pada hari ini.. LAYANG2..
bukan pasal dia nak main layang2. atau bukan dia nak buat layang2.. tak tak.. tapi apa yg dia maksudkan tu
adalah kawan itu ibarat layang2. penah korang terpikir? semakin kuat angin, semakin jauh layang2 tu pergi.. dan kalau kita tak tarik layang2 tu balik, terputus lah layang2 tu terbang bersama angin.. tapi kalau taknak layang2 tu terputus, kotor bagai.. simpan buat perhiasan jela.. hehe
yaaa.. layang2 ni Sama la juga dgn persahabatan.. kalau kita tak cuba bergaul, pegang dan bermain (senang citer communicate) dgn kawan kita diorang akan jadi macam perhiasan la.. mcm account FB tu.. kawan atas nombor~ pastu bagitau orang kawan aku dalam fb lagi ramai dari kau! eh eh ku cepuk gak kang, banyak lak bunyi setan ni~ haha.
anyway, balik kat kes layang2 ni. bila kita dah
"communicate" kita jadi rapat dan rapat dan rapat. sampai satu masa kita amik risk utk main layang2 ni. dalam case human, berbalah, cemburu, membahan dan bagai. tanpa dalam sedar..
kita dah buat layang2 tu berangin..
dan semakin lama kita buat macam tu semakin jauh dia pergi dari kita.. BETUL??
jadi apa yg korang perlu buat utk selamatkan layang2
(tali persahabatan) korang tu, korang kena pegang dan tarik balik biar berdarah sekali pun.. sama la kes dgn kawan2 ni..
bila kita ada perbalahan, kita kena fix kan balik. tarik balik. pujuk dan rapat balik dgn diorang.
sbb bila jadi keadaan macam tu. kau yg pegang tali atau terma lainnya tangan diorang. jgn biarkan layang2 pergi jauh.. PUTUS NANTI...
Pabila putus nya tali, layang2 tu akan terbang tah mana2 sampai la satu hari atau masa, kita akan terjumpa balik layang2 tu. dan bila kita tgk, dah rosak..
maka... PUTUS dan ROSAK lah jua PERSAHABATAN kau.. kita hidup cuma sekali. kau sebok apa nak cari musuh? kau sebok apa nak bedengki dgn orang?? kita hidup biar ramai pertalian..
ada quote ni. if u are kind to the world, the world will be kind to you.. orang dah minta maaf, maaf kan.. sedang allah s.w.t pun ampunkan hambanya, kau sapa taknak ampunkan orang?? c'mon.. GROW up...
member2 lain terseksa dan aku percaya korang pun ada masalah yg sama dgn "kawan" kan?? be wise. be reasonable. turunkan ego.. rendahkan diri tu sikit.. tarik balik pelan2. jgn henjut zap camtu ja.. memang putus la answer dia kan??
aku harap kau paham serba sikit pasal terms layang2 dan kawan2 ni. aku pun dah melalut emo tak tentu pasal.. satu hapah pun tak jadi..
for now aku undur dari~ chaloow...

1 comment: