Total Pageviews

Sunday, June 26, 2011

Ini baru life yg aku nak..

Merantau... tgk dunia.. tengok kawasan2 yg belum pernah aku jejak.. itu la sebenarnya hobi aku, life yang aku nak... jauh perjalanan luas pemandangan.. pusing2 malaysia pun cukup la... nak pusing dunia tak mampu.. andai dah mampu mmg keja aku berjalan je..
Semalam aku dan 3 kawan baik aku menggila sekejap tgh2 malam. dgn tak tido dan kebosanan tahap melampau, terus shoot ke kolam air panas langat, lepak2 kat sana dan berendam selama sejam, kami membawa diri ke bukit broga pada pukul 4.. dalam 4.40 dah sampai dah broga.. kami start mendaki pada pukul 5... sampai ke puncak ambil masa selama 40 minit lebih.. setengah jam boleh sampai dah kalau tak rest amik nyawa haha.. dah sampai ke puncak kitorang rileks dan bergambar kat atas tu dan kitorang kemudiannya naik lagi 2nd level bukit broga tu... mmg curam abis.. aku dgn bersandal je naik bukit agak licin tp boleh lagi gagah naik.. haha.. alhamdulillah takde apa2 jadi...

dekat atas puncak.. dgn munculnya waktu pagi.. mmg adalah satu kejadian yg membuat kan perasaan aku, diri aku fresh... tenang dan senang.. otak aku yg selama ni kusut.. jadi lega.. dgn kabus membelai2 pipi aku. pergh sjuk la dol... slack satu je.. tak dapat tgk matahari naik sbb kabus tutup bukit tu pagi tadi.. hem tp takpa.. next time insyallah..

Lepas dah puas lepak atas bukit, kitorang turun dan membawa diri ke Sg.tekala.. memang cantik memang best... air terjun semua complete ada... yg kurang satu je.. kat area2 atas management tak jaga kebersihan.. tak pantau.. tp takpa la.. sampah takde banyak mana.. plastik je pun... bukan ada nasi basi ke ape ke... so kitorang mandi la.. imagine.. pukul 8 time tu... mmg sejuk sgt la der... terbaaaik.... berendam lama juga sampai pukul 11 baru puas mandi.. then kitorang balik..

Ondaway balik, kitorang ikut jalan dalam... ikut empangan langat.. view dia, subhanallah.. sangat2 cantik... kalau aku sorang saja yg pergi, aku rasa aku stop dekat situ lepak kejap.. tp memandangkan rakan2 aku yg lain, semua dah jadi panda.. mata masing2 dah hitam.. kami teruskan perjalanan je la pulang ke rumah masing2.. sampai rumah dalam pukul 12.. dah.. sampai.. apa lagi???? tak reti2??

MEMBUTA LA SAMPAI skang ni ada lagi kawan aku yg tgh enak dibuai mimpi.. ahhaahhaahaha.. =.=" memang aku nak buat lagi aktiviti macam ni.. sehat pun sehat.. naik broga.. kira exercise la tu. =) assalamualaikum~ (>.<)

No comments:

Post a Comment